hårprodukter

Jag tänkte tipsa er om bra produkter till håret som jag använder dagligen. I somras tog jag tummen ur och klippte av mitt slitna hår och började vårda håret ordentligt, nu köper jag oftast riktiga produkter, förut köpte jag balsam, olja, hårfärg o.s.v i mataffärer, resultatet blev ännu slitnare hår.
 
 
Jag använder ett balsam som heter Palett structure repair utav Maria nila Stockholm. Detta balsam är bra för torrt och skadat hår, den mjukgör håret och återfår ens egna naturliga styrka, mjukhet och glans i håret. Som plus kanten luktar den även gudomligt.  Denna produkt ligger runt 159 kr för 300 ml.
 
Jag applicera en olja i håret varje gång efter jag har duschat håret och varje morgon som heter Nashi Argan Oil. Den ger håret glans, lätt kammat hår, styrka. Den är till för alla hårtyper och luktar galet gott. Den produkt ligger runt 250 kr för 100 ml.
 
Som värmeskydd nu använder jag Lanza Healing strenght. Jag brukar variera mellan tre stycken. Men denna är absolut den bästa och luktar godis. Jag använder denna varje gång efter jag har duschat eller när jag har lockat och plattat håret.  Förutom att skydda håret från värmen så ger den glans. Denna produkt ligger runt 230 kr för 100 ml.
 
Jag använder två olika hårinpackningar som ger färgen röd. En är Nutri color creme 500. Den ger än väldigt rött hår och bra vård. Jag använder denna istället för hårfärg när jag vill ha rödeffekt i håret. Den är även lätt att tvätta ur håret. Denna produkt ligger runt 179 kr för 250 ml. 
 
Min andra hårinpackning som ger röd effekt är utav Maria Nila color Masque "red berries".  Den ger lite rödare effekt än Nutri color creme 500, den bevara glans och är skonsam för håret. Denna produkt ligger runt 129 kr för 150 ml.
 
Offtast borsta jag håret med en svinborste, borsten sliter mindre på håret och passar bäst på  hyfsat tjockt hår. Det gör mindre ont att borsta med den och ger håret mer glans. Denna borste ligger runt 99 kr.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0