Nu kommer jag skåneland

Om fyra timmar åker vi till Skåne, jag hoppas på en bra semster, se ut som vädret är envist.
Jag vaknade för circus 1 timma sen, tänkte dygna inatt, men jag somnade kl 03.00.
Har hunnit att äta frukost och dusha. Ska packa det sista och försöka lära mig the cup song. Ha en bra Onsdag!

Det kan aldrig blir för mycket, bara för plånboken

Ja, nya skor blev det igen. Dem var sjukt billiga så jag gjorde ett riktigt kap.  Två skor i Julimånaden är inte dåligt.

49:- Gina tricot

Gul som solen

Igår köpte jag ett nytt linne med Emmy. Bekvämt och enkelt att ha.

Carlings, rea, 45 riksdaler!

Hopp, hopp, hopp

Idag vaknade jag vid elva, skön sovmorgon. Men det var dock inte så kul att titta ut. Det ösregnar här på Öland.  Det får bli en otroligt chill dag. Ska packa tills imorgon, för imorgon åker vi till Skåne. Vi ska även ägna en dag i Danmark.
Men först blir det frukost!

Btw, vi hade en liten vän som besökte oss igår!

toner bildas till musik

Nu ska jag sammanfatta mig helg lite kort. I Torsdags kom Limpan lite spontant, han fick vara med på spelningen. Spelningen gick hyfsat, det kunde ha gått värre men ändå bättre. Kul vare i alla fall.

Vi firade att pappa hade tagit semester i fredags, gäster fick vi, även en utav våra gäster hade tagit semester samtidigt. Vi firade med god mat och dricka. Slutade med att vi cyklade ner till stranden och badade.

I lördags kom det fler gäster, två små barn till i huset blev det, massa god mat också. Pappa är min favorit kock. Kubbspel och annat skoj blev det.

Stranden och loppis blev det igår, och sen åkte våra gäster hem. Lugn kväll och även massa mys.

Idag har jag varit på stan med Limpan, vi träffade Abbe och Emmy. Jag och Emmy fyndade en hel del. Ska försöka få upp bilder sen. Nu blir det Andra avenyn. Ha en bra kväll!

skor skor skor, bra bra bra

Köpte juliskona förra veckan, mycket nöjd. Billiga, söta och sköna. Ett super fynd!

Skodej, 249:- (tror jag) , rea 75 :-

Dålig dålig dålig

Jaa, dålig på att blogga när jag är med mannen min. Men vi har haft lite fullt upp, gäster, stranden, loppis, mysstunder, ätit god mat, haft spelning, busat med småbarnen, osv. Har precis färgat Limpans hår, mörkbrunt, fin kommer han bli. Fundera själv på att färga det brunt, vet dock inte när. Ska ha det röda lite till tänkte jag. Idag har vi tagit det lugnt, varit på saxnäs och loppis. Har tittat på några avsnitt av Andra avenyn. Nu blir det fortsätta att det lugnt, så konstigt väder här på Öland.

1. Kenza är den vackraste människan enlig mig, såå galet sexig

2. Lakrtiz, vad skulle man göra utan lakrtiz. Såååå gott! Salt och gott, mums

3. Håkan, kent, Winnerbäck, Miss li, Veronica maggio, Gyllene tider är troligt bra svenska artister

4. Jag vill läsa på musikhögskola i London efter gymnasiet

5. Mango är den bästa frukten

gå & fiska

I tisdags blev det att fiska eller ja, jag kollade på och hade det bra. Tycker  det är ganska obehagligt att vara ute på havet, men när vi var ute så blev det ändå ganska mysigt.  Tre små fula fiskar blev det, men inget mer.

Idag vaknade jag tidigt, cirkus 10.00. Men lika bra det, måste öva öva och öva idag, sedan välja kläder och annat tills ikväll.  Ha en bra torsdag, snart är det helg!

från och med du

Dagen har varit hyfsat lugn, köpt månadens skor, om ni inte visste det så har jag börjat köpa skor varje månad eftersom jag älskar skor. Jag tycker skor säger mycket om ens liv.

Har även ätit tacos med min snälla fader, lilleman och hans två vänner, gått igenom min spellista som jag ska spela imorgon, bakat rawfoodbollar. Helt okej dag må jag säga.

Inte vilken dag som helst, månadsdag med min favorit kille! Visst har vi inte varit ihop så länge,men vi har ett starkt förhållande vilket jag gillar.

Älskade väst

I söndags innan vi tog tåget till Emmaboda så sprang vi runt på Ikea och Modehuset innan. Jag fyndade en väst ifrån Carlings som jag länge ha velat ha, galet snygg enligt mig.

Carlings, 999 :- 70% rea, 300:-

En stannfågel ger sig av

Några dagar i Långasjö med bästa pojkvännen är väldigt bra dagar kan jag lova, massa mys, träffat människor, badat, solat, ätit gott och haft det allmänt bra. Kan det bli bättre?

Nu är jag tillbaka till Öland, blir att repa idag och ta det lugnt. Imorgon blir det spelning på köpstaden kl 18.30.
Hoppas ni har haft en bra helg!

Äta bör man annars dör man

Frukost är min favorit måltid, detta blev det idag för mig! Nu ska jag snart bege mig till kalmar, men först fixa till mig. Ha en toppen helg!
Havregrynsgröt med en liten klick kokosolja
Jordgubbar ifrån Öland
Mandariner och lite jordgubbssylt
PERFEKT START PÅ MORGONEN!

En timme en minut

Klockan är snart 9.00 och det är redan fullt hus, Kelvins två små söta vänner är här, dem är 6 och 4 år. Tre små barn och jag, få se om huset stå kvar när alla päron kommer tillbaka.
Snart blir det frukost för min del så jag orka med att passa dem vilda barnen. I eftermiddag ska jag träffa en kompis i Kalmar och sedan möta Limpan vid tåget, gud vad jag har saknat den killen.
Nej, dax för frukost! Hoppas ni fick en bra sovmorgon!

Vattenmelonsmoothie

Igår köpte jag kokosolja som jag provade att ha i smoothie. Gott blev det tycker jag. Kokosoljan är väldigt bra, den är nyttig, inga konstiga tillsatser, ökar förbränningen, man kan steka i den istället för vanlig olja och smör, även trevlig att ha i smoothie och i massa annat. ME GUSTA!

1/2 mogen banan
ca: 1 msk kokosolja
Massa vattenmelon

Kläder som du ha på sig

Köpte basic jeans igår, dem är galet sköna. Gillar dem starkt. Dem kommer jag använda flitigt kan jag lova.
Veromoda, 99:- Kostade 349 :- från början, sommarea är underbart!

Solen i ögonen

Idag har det varit en frukansvärt varm dag. Jag sov till 10.00 ungefär, sedan blev det frukost och en cykelrunda till affären med pappa. Guud vad varmt det var.
Senare på dagen fixade jag mig, tog bussen till Hansa city för att träffa Tim och fynda lite nytt. Det blev dock inte så mycket, men nöjd blev jag.  Det blev även en sallad som man fick plocka till sig vad man ville på City gross, massa avocado blev det för mig. Muuummsss.

Nu senare på kvällen cyklade familjen ner till stranden, åt sallad, badade, tog kort och hade det allmänt bra. Tänderna ska borstas och sängen ska fixas till, sedan jag ska sova till em film. Ha en trevlig kväll!

Du kan gå din egen väg

Igår kväll blev det en promenad med Johan, där efter blev det att ta det lugnt hemma hos mig. Snackade och lyssnade på musik, allmänt bra.

Idag blev det att vakna 06.30 för ärenden i stan. Jag kom hem runt 14.00 igen, gick och la mig och vaknade av att Limpan ringde mig kl 18.30 för han trodde att jag vad död, eftersom jag inte svarade på hans sms. När jag hade piggnat till fixade jag mig lite middag, fisk, spenat, brocolli, tomat, gurka och morton. Gott kan jag lova!

Jag har även hunnit med att spela igenom lite låtar som jag ska spela den 25.e nere på köpstaden. Kom och kolla vettja, nu ska jag fixa mig inför säng och sova. GODNATT

Rock och korv 2013, med Felicia, Abbe och Limpan

Det finns inga ord

Visste ni att jag har gjort smiley? Min kompis gjorde den på mig för ca 1 månad sen.  Trivs väldigt bra i den, dock börja det ont nu igen. Men ska man vara fin får man lida pin.

Det är är min tid - Håkan

Igår kom min kompis Tim och sov hos mig för att jag inte tycker om att sova själv. Han kom ganska sent, 22.00. Vi åt mat, spelade en trudelutt och bäddade ner oss i sängen runt 00.00.

Innan Tim kom så hade jag städat mitt  rum, det blev väldigt mysigt tycker jag. Jag letade efter gamla och mysiga saker i huset som jag tog in i mitt rum och inredde med.
Jag hittade b.la gamla kort på släkten som jag satte upp på vägen. Blev väldigt nöjd må jag säga, se väldigt mysigt ut på väggen tycker jag.
Nu ska jag snart äta en kvällsmacka och klinka lite på gitarren.

sötnöt

Igår firade vi lilleman (Lillebror) som fyller 7 år nästa vecka. Vi fick hem gäster, bl.a denna söta unge som ni se på bilden. Världens sötatse enligt mig! Jag fick på mig jobbet att baka två blåbärspajer som hade önskas utav födelsedagsbarnet.  Lyckad eftermiddag må jag säga och även goda pajer.
Just nu befinner sig familjen hos farfar till onsdag, så lilla jag är ensam i det stora huset, få se hur detta ska gå. Nu ska jag städa mitt rum när jag ändå är ledig.

att börja blogga?

Jaa, ett inlägg blev det och inget mer. Dåligt av mig. Ska försöka komma igång nu på riktigt och så får vi se hur länge jag bloggar. Över till annat, idag har jag tagit det lugnt. varit på stranden med pappa, ätit jordgubbar, lyssnat på gammelfarfars suuper mega gamla radio och läst Harry potter. En väldigt fin dag enlig mig.

Jag har sommarjobbat klart för denna sommaren, haft en spelning. Lärt känna nya människor och haft det allmänt bra. Imorgon ska jag åka till långasjö för att träffa Limpan.
   Nu ska jag se en film och sedan sova. Ha en solig dag imorgon!