Vi alla är mänskliga

Idag har det varit en intressant dag, mitt humör har varierat fantastiskt, ush.. Man känner sig som en idiot som borde stanna inne och inte sprida negativet.
Jag har även diskuterat med min sånglärare på skolan om min bror då han håller på att argumenterar med SvP (svenskarnas parti) på Facebook. Jag har själv inte läst igenom alla argument, men jag har förstått att dem är hyfsat hjärndöda enligt mig.
Min bror och jag som har bott i Sverige hela vårt liv, vår mamma som har bott i Sverige sedan 20 års åldern, vår pappa som är hel svensk, så skulle dem ändå vilja skicka oss till Karibien, då allt skulle bli väldigt lustigt för oss eftersom det inte är vårt hemland eller att Karibien har knappt med oss att göra. Jag har endast varit där 2 gånger på semester och det var 12 år sedan.
 
Ur mitt perspektiv så känner jag mig som en svensk, lever som en svensk, är en svensk medborgare", fira dessa traditioner och inga andra, men jag råkar bara vara lite mörkare än vissa andra, Who cares? 
Om en vanlig svensk som då råkar vara ljus och sola sig kommer hen ser likadan ut som mig i hudfärg. Ska då Svp skicka ut hen med för att hen är "mörk".
 
Mitt kusinbarn ifrån min faders sida har en pappa ifrån utlandet och är därför också lite mörkare än andra som bor i Sverige, hon är 9 år (om jag minns rätt). Hon har blivit kallad "neger" i skolan.. Alltså va?!.. Jag är 18 år och har aldrig blivit kallad neger (om man inte räknar med att någon kompis har drivit med mig i skolan)
När jag fick höra detta blev jag otroligt upprörd, hon är världens sötaste flicka och förtjänar inte får en dum kommentar för sin hudfärg. Allvarligt talat är jag rädd för framtiden, jag hoppas verkligen alla acceptera varandra, oavsett hudfärg, religion, sjukdom eller något annat.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: kusse Veronica

♥♥♥

2014-04-08 @ 22:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0