Energin du behöver för att leva livet

Förra veckan gjorde jag energibollar på grejer jag hade hemma, dem blev goda och tänkte dela med mig receptet!
 
Jag chansade mest, så vet bara dem ungefärliga måtten:
1 dl fibrehavregryn
0,5 dl mandelmjöl
0,5 dl solrosfrön
0,5 dl linfrön
0,5 dl kokos (och 0,75 dl till rullning)
1 msk kokosolja
en skvätt minimjöl
0,5-0,75 dl kakao (efter smak)
circus 8 dadlar
 
1. Mixa ihop fibrehavregryn, mandelmjöl, solrosfrön, linfrön, kokos till ett "mjöl"
2. Mixa dadlarna för sig (stavmixer rekomenderas)
3. Mixa sedan ihop alla indigrenser, rullar till bollar och doppa i kokos.
4. Ställ sedan in dem i kylen och servera när du känner för det!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0